L'evolució d'una imatge

Quant cops no em sortit a fer fotos o qualsevol altra cosa, amb una idea claríssima del que volem i al final em acabat satisfets amb una altra que de la idea inicial només en conserva alguns matisos. 
Amb fotografia de natura res es previsible i molts cops el moment ens regala situacions que val la pena aprofitar, i es que un cop has localitzat el motiu s'ha de treballar i fer madurar la idea, deixar-te endur pel moment i aconseguir transmetre el que vols de la imatge, encara que sigui desvirtuant la realitat.


La idea inicial era captar colors, de les primeres llums del dia, sense cap element a la imatge, que fossin els colors els protagonistes de l'escena, des dels tons freds fins al inici dels tons càlids, ambuna marcada línea de l'horitzó quasi al centre de la imatge

Poc a poc la cosa va anar evolucionant, en la imatge següent ja hi apareix un element que distorsiona a els colors i es converteix en el punt d'atenció de la imatge, una línia negra desdibuixada, la qual evoca a una barca.
Apareix el disc Solar i naturalment sens la obligació d'incloure el punt de llum a la imatge, ara l'element anterior perd protagonisme ja que Sòl centra tota l'atenció de a la imatge, la barca és un element que ajuda a equilibrar el pes de la imatge, la velocitat d'obturació a augmentat i es congela l'instant. Tot i que la composició i els colors m'agraden bastant, la imatge no em convens del tot, és massa convencional, li falta un toc especial, alguna cosa que la fassi diferent i li aporti el misticisme del moment. 

És hora de jugar amb la càmera i obtenir el resultat final.


2 comentaris:

Bernat Margalef ha dit...

Molt bona l'entrada, t'estas posant les piles últimament. M'agrada el text i la evolució de la fotografia

Salut!!

F. Xavier Solé Guimerà ha dit...

Hola Bernat! la veritat es que el blog necessitava un canvi, tinc varies idees i espero que en breu us les pugui ensenyar. saludos!